Compassietraining

Doe een online training in eigen tijd

anurag-next-section-180

Wil jij veel uit het leven halen
en milder naar jezelf worden?

Heb je een mindfulnesstraining gevolgd of ervaring met mediteren.
Deze cursus is dan voor jou.

Naast het verder trainen van Mindfulness (aandacht in het Nu) ontwikkel je in de compassietraining een milde, vriendelijke houding naar jezelf.
Lees hier wat het je oplevert.

 

 

 

 

compassietraining online

Herken je dit?          

  • Ik wil beter gaan zorgen voor mezelf.
  • Ik zou meer willen genieten, echt leven. Met mijn aandacht in het nu, spontaan, speels en onbezorgd leven.
  • Ik ben bang dat het leven aan me voorbij gaat zonder dat ik gedaan heb wat ik diep in mijn hart graag wil.
  • Ik blijf soms hangen in verdriet, angst, boosheid of teleurstelling.
  • Ik ben streng of kritisch op mezelf, ik ben onzeker, ik pieker veel of ben perfectionistisch.
  • Ik wil leren beter met onprettige gevoelens en lichamelijke beperkingen om te gaan.
  • Ik heb vaak het gevoel 'niet goed genoeg' te zijn.
  • Ik wil mijzelf niet langer door mijn zelfkritiek en door mijn angsten en onzekerheid laten tegenhouden.
  • Ik heb een ingrijpende gebeurtenis te verwerken
  • Ik heb behoefte aan meer ruimte voor mijn gevoel, mijn hart volgen.

Ik heb deze compassietraining voor je gemaakt

Al mijn kennis en ervaring zit in deze training verwerkt

Ik herkende me ook in bovenstaande  

  • Ik herkende me ook in bovenstaande punten. Nadat ik al jaren bezig was met Mindfulness heb ik ervaren dat compassie mij dat laatste stuk verder heeft geholpen, om innerlijke rust en tevredenheid en blijdschap te vinden.
  • In de afgelopen jaren heb ik honderden mensen en kinderen geholpen met Zelfcompassie en Mindfulness, zowel online, individueel als in groepen.
  • In het 6 weekse onlineprogramma wat ik heb ontwikkeld, ga ik je stap voor stap begeleiden naar meer zelfcompassie en compassie naar anderen zonder jezelf tekort te doen.
  • Compassie heeft een blijvende invloed.
  • Het is wetenschappelijk aangetoond dat Compassie een verzachtende invloed heeft op de impact van negatieve gebeurtenissen. Het leidt tot meer initiatief en grotere vaardigheid om met moeilijkheden om te gaan. Door compassie te trainen ervaar je minder angst voor fouten maken en afwijzing. Je ontwikkelt meer zelfrespect en sympathie voor eigen tekortkomingen. Het leidt tot betere zelfzorg en gezonder eetgedrag.
  • Compassie trainen leidt tot meer positieve emoties, wijsheid, levensgeluk en optimisme en meer sociale verbondenheid.
  • Compassie trainen heeft dus een waardevolle en versterkende invloed als je als met mindfulness/mediteren bezig bent geweest.
compassietraining online
compassie training online

Compassietraining

Wanneer je deze onlinetraining hebt gevolgd dan:

Het gaat je allemaal makkelijker af

Je bent ontspannen, je ervaart innerlijke rust, in je lichaam en in je hoofd

Je hebt minder last van lichamelijke klachten en onprettige gevoelens

Accepteer je wat je niet kunt veranderen en verander je wat je niet kunt accepteren, en maak je het onderscheid, waardoor je meer invloed ervaart

Werk je creatiever, effectiever, met meer (zelf)vertrouwen en concentratie

Je hebt minder last van lichamelijke klachten en onprettige gevoelens

Vanuit betere zorg voor jezelf ben je er voor anderen zonder jezelf te kort te doen

Werk je creatiever, effectiever, met meer (zelf)vertrouwen en concentratie

Je hebt minder last van lichamelijke klachten en onprettige gevoelens

anurag-next-section-180

“Wanneer je met meer compassie, vriendelijkheid, mildheid met je eigen ongemak, pijn of lijden omgaat, dan is er vanzelf ook meer compassie naar anderen.

Hoe fijn is het als je er ook voor anderen kunt zijn zonder dat je jezelf te kort doet. Compassie die zo vanzelf stroomt omdat je het jezelf al genoeg geeft.”

Volg deze training in je eigen tijd

Ik heb een programma ontwikkeld dat je in je eigen tijd en op je eigen tempo kunt volgen 

Dit leer je in de 6 weekse online Compassietraining  

Week 1:
Je leert wat zelfcompassie inhoudt. Je leert hoe je brein werkt mbt tot compassie. Je krijgt de eerste oefeningen om veiligheid en kalmte in jezelf te vinden. 

Week 2:
Je leert hoe je automatisch met stress en pijn omgaat, wat de invloed van je oude en nieuwe hersenen is op je emotieregulatiesysteem en op stress situaties, en hoe je op verschillende gebieden meer zelfcompassie kunt ontwikkelen of versterken. Je oefent met ingesproken oefeningen jezelf met mildheid te benaderen. 

Week 3:
Je leert hoe je zelfkritiek is ontstaan en beïnvloed wordt door schuld en schaamte, hoe jouw innerlijke patronen je gedrag en emoties bepalen en hoe je op zelfkritiek momenten tot meer zelfcompassie kunt komen. Je oefent verder met andere oefeningen om dit te versterken. 

Week 4:
Je leert je minder te identificeren met wie je denkt dat je bent of zou moeten zijn. Je benadert ook je 'minder gewenste kanten' met compassie en oefent met behulp van ingesproken instructie. 

Week 5:
Wat kan je allemaal nog meer ontwikkelen dat bijdraagt aan levensvreugde en zelfcompassie. Je krijgt mooie oefeningen. En ook staat deze les stil bij hoe je vanuit compassie om kan gaan met een lastig persoon. En hoe je kan loslaten en vergeven. 

Week 6:
Je maakt een signaleringsplan, om er voor te zorgen dat je ook in mindere tijden goed voor jezelf blijft zorgen. Je wordt je bewust van hoe jouw motivatie wordt aangestuurd en ervaart hierin een vrije keus.
Je leert blijvend goed voor jezelf te zorgen, zelfcompassie te beoefenen. Zodat je het ook na het programma en in de rest van je leven blijft doen.

In deze weken krijg je een reeks aan oefeningen op mp3 die je de rest van je leven kan blijven doen. 

anurag-next-section-180

“Een gelukkig persoon is niet een persoon in een bepaalde omstandigheid, maar een persoon met een bepaalde levenshouding.”

online mindfulness

Schrijf je nu in

Wanneer je je opgeeft ontvang je zes weken lang 
iedere week een prachtige les met uitleg op video,
oefeningen en opdrachten en een werkboek.

Je kan het programma op je eigen tijdstip volgen en er zolang over doen als je wilt. Bovendien kan je allelessen zo vaak je wilt en levenslang bekijken.

Investering

Je krijgt een compleet programma wat je geheel zelf volgt,   in eigen tijd en op je eigen manier. Dit programma is geheel zelfstandig te volgen en het zit boordevol waardevolle begeleiding in instructies, uitleg, video's en mp3's om te oefenen. En antwoorden en uitleg op veel voorkomende vragen en minder voorkomende vragen. Deze uitleg heb ik in de begeleiding van duizenden mensen gegeven op vragen die zij stelden. Dus zonder dat je de vraag te hoeft stellen, is de kans groot dat je al het antwoord op je vraag leest of hoort van mij.
En daarbij heb je ook nog toegang tot een facebookgroep waarin je je vragen aan mij of anderen kunt stellen en kunt sparren met de anderen die dit programma volgen.

Extra Bonus voor jou

  • Heel veel compassie en andere oefeningen die je kunt doen in de rest van je leven.
  • Gratis toegang tot de facebookgroep waar je je vragen kunt stellen en ervaringen kunt delen en horen van anderen. Dit is heel stimulerend.
  • Zo lang het programma bestaat toegang tot de lessen zodat je op ieder moment de training nog een keer kunt doen. Ga er maar vanuit dat je nog lang nadat je de training hebt gevolgd, inloggen en de lessen opnieuw doen.

Ervaringen

“Ik vond de compassietraining heel fijn om te doen. Veel informatie over de systemen en emotiesystemen dat mij inzicht heeft gegeven in de achtergrond van mijn handelen. Daardoor
werd ik mij bewust dat vanuit opvoeding de compassiemodus ondergesneeuwd gebied is. Gewoon van huis uit niet geleerd om bewust goed voor mezelf en mijn emoties te zorgen. Uiteraard wel bewust van emoties maar onvoldoende liefdevol er mee om gegaan tot nu toe.
Nu weet ik dat ik bewust een keuze kan maken om vanuit de compassiemodus te reageren. Ik herken eerder waar ik nog in strijd of gevecht mee ben.
Ik herken de manier van reageren nu als oud patroon dat ook doorbroken kan worden.
Net als met mindfulness is het oefenen in compassie een attitude die ik mezelf meer eigen maak.”

~ Henny Hulst, yogadocent en coach

“Ik heb veel geleerd van de cursus. Met name de dagelijkse dingen met aandacht doen probeer ik nu veel meer te doen en ook meer stil te staan bij kleine geniet-momenten met mijn gezin…dat is voor mij een enorme verandering in positieve zin! Ook heb ik meer inzicht gekregen in de hindernissen die ik ervaar en herken ik eerder als ik weer teveel mijn grenzen ben over gegaan. 

Ik heb ook meer vertrouwen gekregen in mijn lichaam, ondanks mijn beperkingen, dankzij de yoga oefeningen te doen. 

Het online oefenen was voor mij ideaal! Je kunt zelf je tijd indelen en je hoeft nergens heen, dit is erg fijn vooral als je nog beperkingen hebt in waar je heen kunt gaan (als gevolg van angststoornis).

De pdf teksten erbij vond ik ook erg handig, ik heb ze allemaal geprint, zodat ik het nog regelmatig kan doorlezen.

Ook je snelle reacties in de facebookgroep…..erg fijn!

Bedankt en ga zo door! Ik zal de cursus zeker aanbevelen!”

~ Maruska

“Ik heb in de training veel geleerd over hoe je op zinvolle manieren met emoties en stress kunt omgaan en hoe je meer kunt genieten van de wereld om je heen. Door de cursus heb ik het gevoel dat ik een sterkere basis heb om de wereld te ervaren en aan te kunnen. Ook weet ik nu hoe ik meer rust in mijn dagelijks leven aan kan brengen.”

~ Harry, teamleider gemeente

“Wat ik geleerd heb:
1. ik ben het waard om lief te zijn voor mezelf
2. gedachten zijn niet de waarheid, ik kan ervoor kiezen om ze te negeren
3. ik kan kiezen om iets positief te labellen, in plaats van altijd maar van het negatieve uit te gaan of te wantrouwen
4. ik kan beter in het nu zijn

Het online leren vind ik hoofdzakelijk prettig. In mijn eigen tijd en tempo. Geen medestudenten waar ik mijn aandacht op richt.
Het is echt me-time.
Terwijl ik via facebook toch met anderen kon delen of vragen stellen. Een mooie combi.
Het enige waar ik wat moeite mee had was de hoeveelheid. Het was veel in korte tijd.
Liever had ik per onderdeel wat meer tijd willen nemen. Maar natuurlijk kan ik daar nog steeds voor kiezen. Ik ga nu delen herhalen.

Kortom, geen spijt van. Hoe zou je je geld beter kunnen besteden dan door het in jezelf te investeren!
Hoewel het voor mij een flinke uitgave was heb ik mezelf toch een groot cadeau gegeven.
Dank je wel.”

~ Carine

Over Anurag

Ik ben altijd iemand geweest die alles uit het leven wilde halen. Na mijn partner zijn dood werd dat gevoel alleen maar sterker. Ik wil geen tijd verspillen en alleen nog doen wat ik het allerbelangrijkste vind.

Ik help reeds 24 jaar mensen en heb reeds duizenden mensen begeleid, met succes! In 1990 begon ik mensen te begeleiden.

Ik leef mijn leven volledig.

Eerst als maatschappelijk werker (met drugsverslaafden, en met jongeren die met justitie in aanraking kwamen) en als groepswerker met jongeren en kinderen die niet meer thuis woonden. Sinds 1998 begeleid ik mensen in de rol van trainer en coach, therapeut en leid ik andere coaches op.

Ik coach en train al jaren op gebied van persoonlijke effectiviteit, assertiviteit, persoonlijke kracht, leidinggeven, loopbaanontwikkeling, relatie issues, timemanagement en communicatie. Ik werk met degelijke methoden uit mindfulness, zelfcompassietraining, transactionele analyse, voicedialogue,familieopstellingen, rationele effectieve training en diverse andere methoden.Voor al deze methodes heb ik gecertificeerde opleidingen gevolgd.

Ik heb heel veel mensen en kinderen begeleid. Ik heb veel werk en levenservaring. En daar mag jij van profiteren.

Ik ben moeder van drie kinderen (13, 11 en 7 jaar). Ik heb in 2013 mijn partner en vader van mijn kinderen verloren, na een ziekteproces van 8 maanden is hij doodgegaan. Hij had een hersentumor. Ik heb in deze heftige periode (waarin ik mensen ben blijven begeleiden) veel mindfulness beoefend. Het klinkt misschien raar maar mijn vertrouwen in het leven (en de dood) is sterker dan ooit.

Mijn angsten en onzekerheden zijn naar de achtergrond verdwenen en mijn gedachten en emoties kan ik beter dan ooit hanteren. Omdat ik geleerd heb ze te accepteren en mindful en met compassie te benaderen. En omdat ik in het NU leef. Ik doe wat echt bij mij past en ook als vind ik iets eng, ik doe het toch. Ik heb echt leren springen in het onbekende, keer op keer.

Mijn kinderen heb ik in deze periode en ook nu nog veel geleerd op een Mindful manier om te gaan met hun gevoelens en gedachten. Vanuit acceptatie en innerlijke rust. Dit heeft ervoor gezorgd dat ze de meeste tijd evenwichtig en zichzelf zijn en hun gevoel gemakkelijk uiten.

Dit gun ik ieder, een lichtere, mindful manier van leven, meer in het nu. Minder gehinderd door gedachten, emoties, onzekerheden en angsten. Doen wat je echt wilt doen en zijn wie je bent. Vertrouwen en mild zijn naar jezelf.
Ik kan je helpen om dit voor elkaar te krijgen. Ik weet dat dat kan!

Inklappen

anurag-closeup-500
anurag-next-section-180

Vind rust
in je drukke leven

Doe mee met de online Compassie training 

rbng
VMBN_logo
CRKBO_Instelling
ABvC logo